Jógagyakorlatok 4.

 

A következő gyakorlat, ami a köldökcsakrára (is) hatással van (napfonat), háromszögállás (Trikonászana).
Első látásra nehéznek tűnik, de egy kis gyakorlással nagyon jól lehet vele haladni, és az izmok nyújtásához is kiváló.
Kivitelezése: laza terpeszállásban a jobb kart felemeljük függőlegesen, a balt a talajjal párhuzamosra emeljük, majd balra hajlítjuk a törzset, amennyire tudjuk. Kezdetben lehet, hogy nem lesz nagy az elhajlási szög, de ahogy egyre többször ismétlünk, úgy az oldalra hajlás is egyre mélyebb lesz. Igyekezzünk, hogy a magasba emelt jobb karunk szinte most párhuzamos legyen a talajjal. A bal kéz érintse meg a bal lábszárat, térdet, vagy bokát. Figyeljünk arra, hogy ne előre, hanem oldalt hajoljunk. Maradjunk így 5 lélegzetvétel erejéig, majd lassan vegyük fel a kiinduló pozíciót, és a karok állásának felcserélésével a másik oldalra is ismételjük meg a gyakorlatot.
Kis lazítás után legalább egyszer lehet ismételni, vagy, ha már jobban megy, akkor tovább benne maradni a pozícióban.

trikonasana

Trikonaszana

Folytatás:

Jógagyakorlatok 5.

Előzmény:

Jógagyakorlatok – 1.
Jógagyakorlatok 2.
Jógagyakorlatok 3.

Print Friendly, PDF & Email

Hozzászólások

Jógagyakorlatok 4. — 1 hozzászólás

  1. Pingback: Jógagyakorlatok 3. | www.polirobert.huwww.polirobert.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.