Jógagyakorlatok 3.

Ott hagytam abba legutóbb, hogy a Fa állást írtam le, mint a gyökércsakra serkentésére is alkalmas gyakorlatot.
Mielőtt azonban tovább lépnék, le kell szögeznem (ilyen ászanáról – még – nincs tudomásom…), hogy lelkes amatőr vagyok a jógázás területén, aki most fedezi fel ismét annak szépségeit.
Így hát a tapasztalataim szerepelnek az írásaimban, amiket mindenki a saját felelősségére használ. Nekem beváltak, én szeretem, de nincs arra garancia, hogy akinek kedve szottyan kipróbálni, annál is így lesz. Arra is fontos figyelni, hogy a jógát nem lehet hűbelebalázs módon űzni. A jógában lényeges a kapkodásmentes végrehajtás. A mozdulatokat lassan kell kivitelezni, és a fájdalomküszöböt semmiképpen sem szabad átlépni, főleg nem “márcsakazértismegcsinálom!” alapon, mert ugyan a jóga rendkívül hasznos, de, mint minden más testi gyakorlatnál, a nem megfelelő hozzáállással súlyos sérüléseket is lehet szerezni.
A sérülés beszerzése ez esetben nem a jóga hibája. Nem annak a hibája, aki a jógára felhívta a figyelmet.
Annak a hibája, aki nem tud mértékletesen, türelemmel, és alázattal hozzáállni a jógázáshoz, és ezzel együtt önmagához.
Tehát: arra buzdítalak, hogy csapj bele, kezdj neki, próbáld ki, de maradj józan, és ne vidd túlzásba, ne erőltesd, lassan mozogj; egy-egy ászanát addig tarts ki, amíg még kényelmes. A jóga az elmélyülés lehetőségét is adja, önmagadban, így ha gyors eredményeket szeretnél, és bizonyítani (ugyan kinek???), akkor inkább bele se kezdj.
Ellenkező esetben, máris lehet! Persze, saját felelősségre!
Ha esetleg súlyosabb egészségügyi problémád van, beszéld meg házi- vagy kezelőorvosoddal, hogy egy-egy ászana hogyan hat állapotodra, és javasolt-e, hogy beépítsd a gyakorlatsorodba. (A Gyertya pl. magas vérnyomás esetén nem ajánlott!)

sarvangasan1

Gyertya

A következő gyakorlat, amivel a szakrális csakra is harmonizálható, az a Gyertya.
Általános iskolában tornaórán ilyet valószínűleg mindenki csinált.
Ha mégsem, avagy emlékeztetőül: hanyattfekvésből húzd fel a térded, majd emeld fel a lábad, utána a törzsed, és támaszd meg magad a karjaiddal a csípődnél/medencecsontnál. Minél egyenesebb helyzetre törekedj!

Akinek ez nem megy, annak a medenceemelés lehet a cseregyakorlat: hanyattfekvés, térdek felhúzva; kéz test mellett, lazán. Lassan emeld meg a medencédet, majd lassan engedd le. Felemelésnél belégzés, leengedésnél kilégzés. Legalább 10x ismételd el, ha jól esik a mozgás, többször is lehet.

medenceemelés

Medenceemelés

Folytatás:

Jógagyakorlatok 4.

Előzmény:

Jógagyakorlatok – 1.
Jógagyakorlatok 2.

Print Friendly, PDF & Email

Hozzászólások

Jógagyakorlatok 3. — 1 hozzászólás

  1. Pingback: Jógagyakorlatok 2. | www.polirobert.huwww.polirobert.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.