Egy fokozottal feljebb

Mostanra talán mindenki kipróbálta, meg tudja-e, és mennyire csinálni, a javasolt gyakorlatokat, esetleg naponta rendszeresen el is végzi a sorozatot.
Ezzel kapcsolatban arra felhívom még a figyelmet, hogy ne vacsora után, és egyáltalán, ne étkezés után álljunk neki jógázni, mert nagyon nem lesz komfortos. Ha már étkezés után látunk neki, legalább másfél, két órát várjunk, és csak úgy kezdjünk hozzá, vagy, még jobb, ha étkezés előtt tudjuk le a napi penzumot. Persze, az alkoholfogyasztás sem pozitívan érinti a jógázás eredményességét.

Ugyancsak fontos szempont, hogy próbáljuk rendszeresek lenni! Ez lehet, nagy önfegyelmet kíván, és kitartást, de ha hetente csak egy-két alkalommal jógázunk, ugyan több a semminél, de jelentős változásokat ne várjunk semmilyen téren sem. A legjobb, ha ezt beiktatjuk a napi programunkba. Mondjuk, a tv nézése helyett. Rengeteg időre tettem szert, mióta nem nézek tv-t. Egyáltalán. Ja…és mellesleg, nyugodtabb lettem, kiegyensúlyozottabb, és nem maradok le semmiről sem. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a csakráim harmonikusabban, és kiegyensúlyozottabban működnek. Mondjuk, ehhez kellett 2-3 hónap rendszeres jógázás.

A magam részéről, reggelente jógázom és meditálok, ezzel indítom a napot; reggel az öt tibeti rítust végzem, kellőképpen felébreszt. Ehhez negyed hat körül fel kell ugyan kelni, de megéri! Délután/este pedig a magamnak aktuálisan összeállított feladatsor van soron, amit légzőgyakorlat követ.

Most azonban, a már összeállított feladatsorral kapcsolatban (Fa, Gyertya, Háromszögállás, Teve, Hal, Jóga mudra), lépjünk egy fokozattal feljebb, avagy, kapcsoljunk eggyel nagyobb fokozatra.

Nem kell nagy erőkifejtésre, vagy újabb gyakorlat beépítésére gondolni! Csak a lélegzésre.
A gyakorlatsor ismertetését onnan indítottam, hogy a rendszeresen végzett gyakorlás harmonizálja a csakrák működését, ez pedig kihat a testi egészségünk javulására is, ami magával hozza a lelki egészség javulását. A gyakorlatokat megfelelő légzéssel megtoldva, ezek a hatások fokozhatók.

Ez annyiból áll, hogy amikor az adott csakrának megfelelő gyakorlatot végezzük, akkor a csakra helyére irányítjuk a figyelmünket, és elképzeljük, hogy ott történik a lélegzés.

Tehát, a Fa állásnál a gyökércsakrához képzeljük a lélegzést, a Gyertyánál a szakrális csakrához, a Háromszögállásnál a köldökcsakrához, a Tevénél a szívcsakrához, a Halnál a torokcsakrához, végül, a Jóga mudránál a homlokcsakrához. Mondjuk, mindegyiknél 5-5 mély lélegzetvétellel, lehetőleg orron át.
Ha a lélegzetvétel során ezen felül a csakra színét képzeljük el belélegezni (színlégzés), tovább fokozhatjuk a hatást (gyökércsakra – vörös, szakrális – narancs, köldök – sárga, szív – zöld, vagy rózsaszín, torok – kék, homlok – ibolya).

Hogy hol vannak a csakrák?

Csakrák és színeik

Csakrák és színeik

Gyökércsakra – farkcsontnál, illetve a gátnál;
szakrális csakra – köldök alatt kb. egy tenyérnyivel;
köldökcsakra -köldök fölött kb. három ujjnyival;
szívcsakra – mellkas, szegycsont közepe;
torokcsakra – kulcscsontok találkozása fölött, a torokgödörben;
homlokcsakra – homlok közepe;
és hogy ne hiányozzon a felsorolásból – koronacsakra – fejtető.

Szóval…lépjünk egy fokozottal feljebb, és a gyakorlatok végzése során figyelmünket irányítsuk a lélegzetvételre is!

Kezdhetjük? 🙂

 

Előzmény:

Jógagyakorlatok – 1.
Jógagyakorlatok 2.
Jógagyakorlatok 3.
Jógagyakorlatok 4.
Jógagyakorlatok 5.
Jógagyakorlatok 6.
Jógagyakorlatok 7.

Print Friendly, PDF & Email

Hozzászólások

Egy fokozottal feljebb — 1 hozzászólás

  1. Pingback: Jógagyakorlatok 7. | www.polirobert.huwww.polirobert.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.